Hírek

Kutatók Éjszakája 2016

2016. okt. 03.

2016. szeptember 30-án ismét Kutatók éjszakája. A tavalyi érdeklődésre és nagy sikerre való tekintettel munkatársaink idén is izgalmas programokkal képviselik Tanszékünk oktatási és kutatási tevékenységét különböző menedzsmenttémákkal.

Az MVT négy szakcsoportja az alábbi előadásokkal várja majd az érdeklődőket:

  • Túlélem? Túléljük?! – menedzsment szakcsoport (előadók: Daruka Eszter, Pádár Katalin)

​​​​Életben tudunk-e maradni, ha a megszokottól merőben eltérő helyzetben találjuk magunkat? Mennyire működik ilyenkor az agyunk, vagy éppen az ösztöneink hajtanak bennünket egy veszélyes helyzetben? Egyáltalán mi köze van a menedzsmentnek a hajótöréshez?

Vannak olyan helyzetek és feladatok, amikor inkább egyénileg vagyunk hatékonyabbak, míg máskor pedig éppen a csapatmunka vezet jobb eredményre. Esetleg ez sokkal inkább attól függ, milyen személyiséggel rendelkezünk? Sok kérdés merülhet fel a program kapcsán, de még több vidámság a válaszok megtalálásának útján. Résztvevőink a játék során – többek között – felölthetik magukra a különböző menedzseri és csapatszerepeket, alakíthatják a csoport dinamikáját, illetve sikerre vagy éppen az „erdőbe” vihetik a csapattársakat.

Kalandos utazásra invitálunk tehát mindenkit, ahol a fő kérdés mindvégig csak egy: vajon túléljük-e?

 

  • Kreatív reklámok – milyen a kreatív reklám? – marketing szakcsoport (előadó: dr. Veres István)

Az előadás során bemutatásra kerül néhány hazai, és nemzetközi – az előadó által – kreatívnak tartott reklám: óriásplakát vagy rövid reklámspot. A hallgatók rövid elméleti összefoglalást kapnak a kreativitásról, valamint néhány „kreatív gyakorlatot” is megoldunk együtt. A bemutatott reklámokat közösen elemezzük, valamint megpróbálunk választ találni arra, hogy mitől jó, vagy rossz egy reklám (egyáltalán létezik ilyen kategória, hogy jó és rossz reklám?). Záró gondolatként: mennyire kreatív a magyar reklám?

 

  • A minőség kérdései az autóiparban – minőségmenedzsment és üzleti statisztika szakcsoport (előadó: dr. Topár József)

​​​​​​​​​​​​A minőségmenedzsment-rendszerek alkalmazásában élenjáró iparág az autóipar.

Miért alakult ki e pozíció, melyek azok a jellemzők, amelyek az autógyártás specifikus minőségmenedzsment-rendszereit jellemzik? Ha ilyen kiváló rendszereket alkalmazunk, miként lehetséges, hogy rendszeresen olvasunk híreket: autókat hívnak vissza a különböző gyártók minőségi problémák miatt?

Az autó, mint késztermék előállítása, végső összeszerelése igen széleskörű beszállítói bázisra támaszkodik. Hogy lehet ebbe a beszállítói rendszerbe bekerülni? Mi mindent kell teljesíteni ahhoz, hogy egy vállalkozás sikerrel pályázzon e pozícióra? Hogy jelennek meg a globális és a lokális piac szempontjai ebben a szektorban? A hazai KKV-k esetében milyen lehetőségekkel és korlátokkal kell számolni, ha járműipari beszállítóvá kíván válni valamely vállalkozás? Milyen szerepe lehet mindebben a minőségmenedzsment- rendszernek, -szemléletnek?

Ezekre a kérdésekre keressük a választ előadásunkban.

​​​​​​​

  • Együtt, egymásért a logisztikában – termelésmenedzsment szakcsoport (előadó: Kelemen Tamás)

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​Melyek egy üzleti döntés rövid és hosszú távú hatásai és következményei? Hogyan mérhető ez? Hogyan számszerűsítők ezek a rövid és hosszú távú hatások?

A program kapcsán játékra invitáljuk a résztvevőket. Egy ellátási lánc működését fogjuk szimulálni, mely manapság a logisztikai kutatások legizgalmasabb területe. A játék keretében – éppúgy, ahogy ez a valóságban is történik –, a szereplők egymástól fognak termékeket rendelni, mégpedig sört. A játék során vizsgált és szimulált ellátási lánc 4 pozícióból áll. Minden egyes pozícióhoz legalább 1 főt delegálunk, de akár egy 2 fős csoport is betöltheti ezt a szerepet.  Minden pozícióban termelési vagy beszerzési döntéseket kell hozni, melyek eredményeképpen vagy raktárkészlet, vagy hiány alakul ki, melyek különböző mértékű költségeket okoznak. A játékosok célja, hogy minél jobban ki tudják szolgálni saját vevőiket, ugyanakkor úgy állítsák össze a saját szállítójuk felé leadott megrendeléseket, hogy elkerüljék a hiányt is és a felesleges készleteket is. A játék izgalmát az okozza, hogy minden versenyző kettős szerepbe kényszerül. Egyrészt a saját csapatán – azaz ellátási láncán – belül kell kivívnia a legjobb helyezést, melyet a legalacsonyabb költséggel nyerhet meg, másrészt az egyes csapatok egymással is versenyeznek, és a csapatok összesített költsége alapján csapateredményt is hirdetünk. A játékban való sikeresség feltétele a kiváló helyzetfelismerés, és egy ügyes rendelési stratégia megtervezése, illetve a rendelési stratégiának a folyamatosan változó helyzethez igazítása.

 

A programokra 2016. szeptember 9-én 0 órától (8-áról 9-ére virradó éjszaka) lehet regisztrálni.

Mindenkit szeretettel várunk!

További részletes információ a Kutatók éjszakája alábbi honlapján található. 

Kutatók éjszakája 2016